måndag 26 juli 2010

CSK/vårdcentral

Igår blev det in en runda till CSK Kristianstad, fick först vänta i en halv timme för att prata med sjuksköterskan men det första hon säger att jag skickas till Näsby's vårdcentral?! :s Tog mig & pappa ca 20 min innan vi hitta till vårdcentralen där :p fick även slå en pling till bror för vägbeskriving ;) som man märker hör ju inte jag & pappa dit iaf! haha :) & när jag väl kommer dit, så vill dom först inte ta imot mig för dom hade stängt men jag sa som det va att CSK skicka dit mig, så dom tog mig med (y) tänkte bara JAAA vilken tur! Men nej såklart inte, sjuksköterskan jag träffa först va väldigt bra! Men såklart va inte doktern det -.- gammal gubbe & jätte sur. Sa att det inte va något fel på mig & blablabla, sen sa han att jag skulle söka "vård" imorgon med nytt urin som har vatt i blåsan över natten. Så kunde jag åka till tollarp imorgon (idag). Sa då till han att han måste ju hjälpa mig om jag har ont & sånt, men han kunde "inte" göra något. Så jag sa bara "men tack för hjälpen jag inte fick" sen gick jag. Varför flyttar man det ut till Näsby?! Varför inte ha det kvar på CSK? Det är ju mycket bättre & mycket enklare. Iallafall så åkte jag till tollarps vårdcentral idag vid tio tog en himla tid, men sen blev det min tur, urinprov & sen vänta i en timme & prata med en AT-Läkare & sen urinprov igen, men jag måste verkligen säga att för att "bara" vara en AT-Läkare va han väldigt bra! Men jag fick den hjälpen jag behövde vilket jag är tacksam för,!